C. Mine lærings mål


Pædagoguddannelsen København/UCC  (The Department of
Social Education/UCC, Copenhagen)
Mål - og vurderingsskema for pædagogstuderende i 3. praktik
(To be used for supervisor and student in the daily work in the 3. work experience as a social educator.)

The students name and class

Ditte Krestina Larsen H09
Practice placement, address and phone number.

Sao Mai (morning Star Centre) in the end of Vu Trong Phung Str. Nhan Chinh , Thanh Xuan Dist., Hanoi, Vietnam
Name of supervisor:

Vi har ingen vejleder, men lederen af Sao Mai hedder: Dr. Lan
Udfyldes af seminariet (Will be filled by the department  of
Social Education, Copenhagen) :

Institutionsnummer:


Studienummer:



 §15 stk.2 ”ved praktikperiodens begyndelse udarbejder den studerende de konkrete læringsmål for praktikperioden” - ”Læringsmålene skal godkendes af såvel praktiksted som uddannelsesinstitution senest tre uger efter praktikperiodens begyndelse”







§ 14 stk.3 ”Senest når 2/3 af 1. års praktik er forløbet, skal praktikstedet efter drøftelse med uddannelsesinstitutionen og med inddragelse af den studerendes praktikdokument, udtale sig om, hvordan de studerende kan opfylde de konkrete læringsmål i resten af perioden. Uddannelsesinstitutionen skal underrettes om udtalelsen. En tilsvarende skal afgives, senest 2/3 af hver af de lønnede praktikperioder er forløbet, og praktikstedet har afholdt et møde mellem praktikstedet, den studerende og uddannelsesinstitutionen.”
§ 22 ” Senest tre uger før afslutningen af hver praktikperiode afgiver praktikstedet med inddragelse af den studerendes praktikdokument, jf. § 15, stk 1, en skriftlig begrundet indstilling til uddannelsesinstitutionen om, hvorvidt den studerendes uddannelsesmæssige udbytte af perioden i forhold til læringsmålene kan godkendes”

Professional knowledge and skills
Methods (How to obtain /achieve the goals)
Temporary statement (How is the student working with achieving the goals).
Date:
The student continues working with
Has the student obtained the goads (Approved/ Not approved) – with comments.  Date:
·         1.
Jeg vil forsøge at få et indblik i den pædagogik, mennesk syn og kultur der er i institutionen, (gerne fokus på den kreative proces) og et indblik i børnenes livsbetingelser og hvilke kulturelle og samfundsmæssige vilkår der har indflydelse på dette.

1.

Dette vil jeg gøre ved at lære den vietnamesiske kultur at kende, ved rundrejser, ved at begå mig i lokalbefolkningen og ved at opnå kendskab til deres traditioner, tro og normer. Derudover vil jeg være nysgerrig og spørgende overfor lærerinderne i institutionen og lave observationer af børnene og lærerinderne. Desuden vil jeg lave en institutionsbeskrivelse på min blog. (Et krav fra Roskilde seminarium).
1.
1.
1.
·          2.
Jeg vil forsøge at få et indblik i hvordan institutionens kreative og evt. naturpræget aktiviteter forgår og hvordan det prioriteres i hverdagen.

·         2.
For at opnå dette mål vil jeg være observerende, deltagende og spørgerne i dagligdagen. Endvidere vil jeg lave et sanse/maleprojekt med Trine, som tager udgangspunkt i mit linjefag VNT.

2.
2.
2.
·          3.
Jeg vil forsøge at få et indblik i institutionens tværprofessionelle arbejde, herunder undersøge hvilke faggrupper de samarbejder med, samt faggruppernes, opgaver og ansvar. Derudover vil jeg se på forskellen på de danske ergoterapeuter og den vietnamesiske fysioterapeuts kunnen.

·         3
Jeg vil forsøge at lave en iagttagelse af en anden fag persons arbejde. Evt. Duc som er fysioterapeut på stuen. Derudover vil jeg deltage og være observerende i de danske ergoterapeuters workshops på Sao Mai.

3.
3.
3.
4.
4.
4.
4.
4.
5.
5.
5.
5.
5.


Personal competence and skills.





1
Jeg vil være reflekterende omkring min rolle som pædagogstuderende Viet Nam.
1.
Jeg vil udføre logbog over konkrete situationer som jeg finder relevante, og derefter diskutere indholdet af logbogen med mine med studerende. Derudover vil jeg få Trine til at observere mig i interaktionen med børn og personale, så jeg derved bliver mere opmærksom på min pædagogiske rolle.

1.
1.
1.
2.
Jeg vil forsøge at få børnenes kunst op på stuens vægge, da stuen bærer meget præg af tegninger lavet af voksne.

2.
Dette vil jeg prøve at opnå ved at forklare lærerinderne at det er vigtig for børnene at se deres kunst som værdigfuldt. Derudover forklare vigtigheden i at børnenes malerier bliver hængt op på væggene, så de føler sig anerkendt.
2
2
2.

3.
Jeg vil være opmærksom og reflekterende på den ubehag jeg føler når jeg går rundt i Hanoi, og prøve at vende det til noget positivt.
3.
Dette vil jeg gøre ved at registrere og reflektere over min udsatte position i dette kulturmøde.
Jeg vil benytte min logbog til at få skrevet mine tanker ned omkring det.

3.



3.




3.





4.
4.
4..
4.
4.
The supervisors statement at 2/3 of the working period:        Date:  17/5 - 2011


Statement - Approved:(X)
X
Statement – Anxious to approve the student : (X)
The supervisors finally statement:                                             Date:
Name of supervisor:
Finally statement:
(Approved / Not approved)
Signature:



Name of coordinator at UCC : Justin Bruce Karlson

Signature:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar