Pædagoguddannelsen
København/UCC (The Department of
Social Education/UCC, Copenhagen)
Social Education/UCC, Copenhagen)
Mål - og vurderingsskema for pædagogstuderende i 3. praktik
(To be used for supervisor and
student in the daily work in the 3. work experience as a social educator.)
The students name and class
|
Ditte
Krestina Larsen H09
|
Practice
placement, address and phone number.
|
Sao Mai
(morning Star Centre) in the end of Vu Trong Phung Str. Nhan Chinh , Thanh
Xuan Dist., Hanoi, Vietnam
|
Name of supervisor:
|
Vi har ingen vejleder, men lederen af Sao Mai hedder: Dr.
Lan
|
Udfyldes af
seminariet (Will be filled by the department
of
Social Education, Copenhagen) : |
|
Institutionsnummer:
|
|
Studienummer:
|
§15 stk.2 ”ved praktikperiodens begyndelse
udarbejder den studerende de konkrete læringsmål for praktikperioden” - ”Læringsmålene
skal godkendes af såvel praktiksted som uddannelsesinstitution senest tre
uger efter praktikperiodens begyndelse”
|
§ 14 stk.3 ”Senest
når 2/3 af 1. års praktik er forløbet, skal praktikstedet efter drøftelse med
uddannelsesinstitutionen og med inddragelse af den studerendes
praktikdokument, udtale sig om, hvordan de studerende kan opfylde de konkrete
læringsmål i resten af perioden. Uddannelsesinstitutionen skal underrettes om
udtalelsen. En tilsvarende skal
afgives, senest 2/3 af hver af de lønnede praktikperioder er forløbet, og
praktikstedet har afholdt et møde mellem praktikstedet, den studerende og
uddannelsesinstitutionen.”
|
§ 22 ” Senest tre uger før
afslutningen af hver praktikperiode afgiver praktikstedet med inddragelse af
den studerendes praktikdokument, jf. § 15, stk 1, en skriftlig begrundet
indstilling til uddannelsesinstitutionen om, hvorvidt den studerendes uddannelsesmæssige
udbytte af perioden i forhold til læringsmålene kan godkendes”
|
||||
Professional
knowledge and skills
|
Methods (How to obtain /achieve the goals)
|
Temporary statement (How is the student
working with achieving the goals).
Date:
|
The student continues working with
|
Has the student obtained the goads (Approved/
Not approved) – with comments. Date:
|
||
·
1.
Jeg
vil forsøge at få et indblik i den pædagogik, mennesk syn og kultur der er i
institutionen, (gerne fokus på den kreative proces) og et indblik i børnenes
livsbetingelser og hvilke kulturelle og samfundsmæssige vilkår der har
indflydelse på dette.
|
1.
Dette
vil jeg gøre ved at lære den vietnamesiske kultur at kende, ved rundrejser,
ved at begå mig i lokalbefolkningen og ved at opnå kendskab til deres
traditioner, tro og normer. Derudover vil jeg være nysgerrig og spørgende overfor
lærerinderne i institutionen og lave observationer af børnene og lærerinderne.
Desuden vil jeg lave en institutionsbeskrivelse på min blog. (Et krav fra
Roskilde seminarium).
|
1.
|
1.
|
1.
|
||
·
2.
Jeg
vil forsøge at få et indblik i hvordan institutionens kreative og evt.
naturpræget aktiviteter forgår og hvordan det prioriteres i hverdagen.
|
·
2.
For
at opnå dette mål vil jeg være observerende, deltagende og spørgerne i
dagligdagen. Endvidere vil jeg lave et sanse/maleprojekt med Trine, som tager
udgangspunkt i mit linjefag VNT.
|
2.
|
2.
|
2.
|
||
·
3.
Jeg
vil forsøge at få et indblik i institutionens tværprofessionelle arbejde,
herunder undersøge hvilke faggrupper de samarbejder med, samt faggruppernes,
opgaver og ansvar. Derudover vil jeg se på forskellen på de danske
ergoterapeuter og den vietnamesiske fysioterapeuts kunnen.
|
·
3
Jeg
vil forsøge at lave en iagttagelse af en anden fag persons arbejde. Evt. Duc
som er fysioterapeut på stuen. Derudover vil jeg deltage og være observerende
i de danske ergoterapeuters workshops på Sao Mai.
|
3.
|
3.
|
3.
|
||
4.
|
4.
|
4.
|
4.
|
4.
|
||
5.
|
5.
|
5.
|
5.
|
5.
|
||
Personal competence and skills.
|
||||||
1
Jeg vil være reflekterende
omkring min rolle som pædagogstuderende Viet Nam.
|
1.
Jeg vil udføre logbog over
konkrete situationer som jeg finder relevante, og derefter diskutere
indholdet af logbogen med mine med studerende. Derudover vil jeg få Trine til
at observere mig i interaktionen med børn og personale, så jeg derved bliver
mere opmærksom på min pædagogiske rolle.
|
1.
|
1.
|
1.
|
||
2.
Jeg vil forsøge at få børnenes
kunst op på stuens vægge, da stuen bærer meget præg af tegninger lavet af
voksne.
|
2.
Dette vil jeg prøve at opnå ved at forklare lærerinderne
at det er vigtig for børnene at se deres kunst som værdigfuldt. Derudover
forklare vigtigheden i at børnenes malerier bliver hængt op på væggene, så de
føler sig anerkendt.
|
2
|
2
|
2.
|
||
3.
Jeg vil være opmærksom og
reflekterende på den ubehag jeg føler når jeg går rundt i Hanoi, og prøve at
vende det til noget positivt.
|
3.
Dette vil jeg gøre ved at
registrere og reflektere over min udsatte position i dette kulturmøde.
Jeg vil benytte min logbog
til at få skrevet mine tanker ned omkring det.
|
3.
|
3.
|
3.
|
||
4.
|
4.
|
4..
|
4.
|
4.
|
||
The supervisors statement
at 2/3 of the working period:
Date: 17/5 - 2011
|
Statement - Approved:(X)
X
|
Statement – Anxious to
approve the student : (X)
|
||||
The supervisors finally
statement: Date:
Name of supervisor:
|
Finally statement:
(Approved / Not approved)
|
Signature:
|
||||
Name of coordinator at UCC :
Justin Bruce Karlson
Signature:
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar